SZKOLENIE MANAGER GASTRONOMII

Dobrze wyszkolona, profesjonalna kadra kierownicza to najważniejszy element restauracji. Menager zarządza personelem, koordynuje jego pracę, ustala i rozdziela obowiązki. Ustala również grafik dla pracowników. Dba o przestrzeganie w lokalu przepisów BHP, HACCP, PPOŻ i innych. To on jest odpowiedzialny za reklamowanie lokalu i jak największy napływ gości. Musi dbać o jego wystrój, oprawę muzyczną, atrakcyjne menu, a także promocje cenowe.

PLAN SZKOLENIA:

  1. Prezentacja stanowiska Menagera
  2. Funkcje zarządzania lokalem
  3. Zakres obowiązków pracowników na poszczególnych stanowiskach
  4. Rekrutacja pracownika
  5. Komunikacja z pracownikami
  6. Motywowanie zespołu
  7. Odpowiednia analiza rynku gastronomii i określenie grupy konsumentów
  8. Konkurencja
  9. Karta menu – zasady tworzenia, odpowiedni projekt, ekspozycja potraw,
  10. Jak zwiększyć sprzedaż
  11. Skuteczne techniki sprzedaży
  12. Nieprawidłowości finansowe – kradzieże
  13. Imprezy okolicznościowe:
  • podstawy organizacji,
  • przygotowanie oferty,
  • umowa,
  • zasady obsługi kelnerskiej,
  • współpraca z podwykonawcami

14. Regulamin restauracji

15. Niezapowiedziane kontrole a nieobecność właściciela

16. Prawo pracy – umowy i zastosowanie

17. Rentowność lokalu

18. Współpraca z Szefem Kuchni – wspólne dbanie o dochody lokalu