SZKOLENIE MANAGER GASTRONOMII
Dobrze wyszkolona, profesjonalna kadra kierownicza to najważniejszy element restauracji. Menager zarządza personelem, koordynuje jego pracę, ustala i rozdziela obowiązki. Ustala również grafik dla pracowników. Dba o przestrzeganie w lokalu przepisów BHP, HACCP, PPOŻ i innych. To on jest odpowiedzialny za reklamowanie lokalu i jak największy napływ gości. Musi dbać o jego wystrój, oprawę muzyczną, atrakcyjne menu, a także promocje cenowe.
PLAN SZKOLENIA:
- Prezentacja stanowiska Menagera
- Funkcje zarządzania lokalem
- Zakres obowiązków pracowników na poszczególnych stanowiskach
- Rekrutacja pracownika
- Komunikacja z pracownikami
- Motywowanie zespołu
- Odpowiednia analiza rynku gastronomii i określenie grupy konsumentów
- Konkurencja
- Karta menu – zasady tworzenia, odpowiedni projekt, ekspozycja potraw,
- Jak zwiększyć sprzedaż
- Skuteczne techniki sprzedaży
- Nieprawidłowości finansowe – kradzieże
- Imprezy okolicznościowe:
- podstawy organizacji,
- przygotowanie oferty,
- umowa,
- zasady obsługi kelnerskiej,
- współpraca z podwykonawcami
14. Regulamin restauracji
15. Niezapowiedziane kontrole a nieobecność właściciela
16. Prawo pracy – umowy i zastosowanie
17. Rentowność lokalu
18. Współpraca z Szefem Kuchni – wspólne dbanie o dochody lokalu